Thursday 14 August 2014

STILISTIKA

ANALISIS MAJAS PADA NASKAH RANDAI
“CINDUA MATO”
karya Wisran Hadi


oleh:

PADLI RAMADHAN
(1110742004)
Jarek samato Bundo Kanduang
Hubungan nyao rangkai hati
Hulu jantuang limpo bakuruang (hlm. 3)
Majas Metafora

Sanang bana tuan ku kini
Basanda di banta gadang
Dia ateh kasua Manggalo (hlm. 5)
Majas Hiperbol

Malu tapupuih pado kaniang
Arang tacoreng pado muko (hlm. 5)
Majas Metafora

Bak sibisu barasian
Bak sikuduang dapek cincin (hlm. 5)
Majas Simile

Diguguah tabuah larangan
Bunyi sapantun patuih tungga
Samo jo guruah turun ujan
Raso kaluluah bumi Allah (hlm. 8)
Majas Simile

Inyo balari lari alang (hlm. 8)
Majas Epitet

Cimpai rayo dihambuih topan
Raso taganjak batu sandi (hlm. 8)
Majas Simile

Dikuncang garak gampo rayo
Raso mangirap panuturan
Tabang dihambuih halimbubu
Lapiak ilalang raso tabang
Bahambuih aie Sungai Bungo
Hanyuik buayan dari hulu (hlm. 9)
Majas Simile

Pado iduk bacamin bangkai
Baiak lah mati bakalang tanah (hlm. 9)
Majas Metafora

Gumarang balari-lari alang
Binuang mairiang di balakang
Labah  jo naniang tabang babondoang (hlm. 12)
Majas Epitet

Manolah junjuangan denai
Buah hati limpo bakuruang (hlm. 17)
Majas Metafora

Bak buni ganto si Gumarang (hlm. 23)
Majas Simile

Ado sabanta itu juo
Datang topan nan jo badai (hlm. 26)
Majas Zeugma

Aie gadang bukan kapalang
Tampak dek ambo Tuan Puti Bungsu (hlm. 26)
Majas Hiperbol

Pado inyo mati anyuik
Jadilah inyo ambo bao
Jaan manjadi sio-sio. (hlm. 26)
Majas Hiperbol

Kato denai tak basauik
Dakwa denai tak bajawab
Manolah kalian kasadonyo
Cubokan agak sajamang
Kok indak padang rantangkan manau
Nak den anjua ka balakang (hlm. 29)
Majas Ironi

Ambo nan datang dari Ranah Sikalawi
Dari Tanjuang Sungai Ngiang
Malu ambo ditariak urang (hlm. 31)
Majas Metafora

Itu urang nan punyo tunangan
Sajak itam samerah kuku (hlm. 32)
Majas Simile

Diiringan dek urang nan banyak
Saroman kaluang baba tabang (hlm. 35)
Majas Simile

Berdasarkan hasil analisis majas terhadap naskah randai “CINDUA MATO”  maka dapat disimpulkan bahwa majas yang dominan adalah majas metafora.

No comments: